Privacyverklaring de Changency

 

Bij de Changency hechten we veel waarde aan zorgvuldige omgang met persoonsgegevens. In deze privacyverklaring lees je welke gegevens we verzamelen, waarom we dat doen en hoe we deze beschermen. De Changency handelt hierbij in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

1. Wie zijn wij?

De Changency is een consultancybureau dat organisaties helpt hun verandervermogen en digitale vaardigheden te versterken. Wij bieden organisatieadvies, (online) programma’s, assessments en onderzoekstrajecten aan gericht op digitale ontwikkeling, gedragsverandering en organisatieverandering.

De Changency staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 96610581.


2. Welke gegevens verzamelen we van jou?

We verzamelen alleen gegevens die je zelf aan ons geeft, bijvoorbeeld wanneer je:

  • Een formulier invult

  • Iets downloadt

  • Een dienst afneemt

  • Met ons mailt, appt of belt

  • Deelneemt aan een training of intake

Welke gegevens het zijn, hangt af van je contact met ons. Het kan gaan om:

  • Je voor- en achternaam

  • E-mailadres

  • Telefoonnummer

  • Bedrijfsnaam

  • Betaal- en factuurgegevens

  • Feedback of reviews (alleen met jouw toestemming)

Bij deelname aan digitale vaardighedenscans of andere assessments of onderzoeken verwerken wij de antwoorden die jij zelf invult,

We verzamelen geen gevoelige of bijzondere persoonsgegevens.

3. Waarom verzamelen we deze gegevens?

Persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor de volgende doelen:

  1. Uitvoering van opdrachten en onderzoeken, waaronder digitale vaardighedenscans en veranderstijl-assessments.

  2. Analyse en rapportage op individueel, team- en organisatieniveau, om inzicht te bieden in digitale vaardigheden en verandervermogen.

  3. Persoonlijke terugkoppeling (bijv. rapportage aan deelnemer).

  4. Begeleiding van organisaties bij ontwikkeling en leerinterventies.

  5. Verbetering van onze diensten, o.a. via geanonimiseerde onderzoeksanalyses.

  6. Administratie en facturatie.

  7. Voldoen aan wettelijke verplichtingen.

Deelnemers aan scans of assessments geven expliciet toestemming voor verwerking vóór deelname.

We gebruiken jouw gegevens dus alleen voor duidelijke, legitieme doelen. En we verkopen ze nooit aan anderen.


4. Welke tools en diensten gebruiken we?

Om onze dienstverlening goed, veilig en efficiënt uit te kunnen voeren, maken wij gebruik van een aantal betrouwbare externe leveranciers en digitale tools. Deze partijen ondersteunen ons bij de uitvoering van onze werkzaamheden, maar verwerken persoonsgegevens uitsluitend in onze opdracht en onder onze verantwoordelijkheid.

We zetten verschillende soorten diensten in, waaronder:

  • Hosting en webbeheer – voor het veilig aanbieden van onze website, online leeromgeving en deelnemeromgevingen.

  • Assessments en online onderzoek – voor het uitvoeren van digitale vaardighedenscans, vragenlijsten en rapportages.

  • Communicatie- en samenwerkingsomgevingen – voor e-mail, videobellen, interne organisatie en klantcontact.

  • Webstatistieken en analyse – uitsluitend anoniem en geaggregeerd, om onze website en dienstverlening te verbeteren.

  • Administratie en facturatie – voor het beheren van financiële gegevens en wettelijke administratie.

  • Beveiliging en back-up – om ervoor te zorgen dat gegevens beschermd zijn tegen verlies of onbevoegde toegang.

Met alle externe partijen sluiten wij een verwerkersovereenkomst of beveiligde contracten af waarin duidelijk is vastgelegd:

  • welke gegevens worden verwerkt;

  • voor welk doel;

  • welke beveiligingsmaatregelen gelden;

  • en dat zij de gegevens niet voor eigen doeleinden mogen gebruiken.

Wij werken uitsluitend met partijen die voldoen aan de geldende privacywetgeving (AVG). Als gegevens buiten de Europese Economische Ruimte (EER) worden verwerkt, zorgen we ervoor dat dit alleen gebeurt met partijen die passende waarborgen bieden, bijvoorbeeld op basis van het EU-U.S. Data Privacy Framework of modelcontracten van de Europese Commissie.

Wij delen nooit meer persoonsgegevens dan strikt noodzakelijk voor het doel waarvoor deze worden verwerkt. Persoonsgegevens worden niet verkocht of doorgegeven aan derden voor commerciële doeleinden.

5. Hoe beveiligen we je gegevens?

We nemen beveiliging serieus. Dit doen we onder andere:

  • Onze website is beveiligd met een SSL-certificaat (https)

  • Alleen bevoegde personen hebben toegang tot klantgegevens

  • Wachtwoorden zijn sterk en opgeslagen in een beveiligde omgeving

  • We werken alleen met betrouwbare, goed beveiligde tools

  • Onze samenwerkingspartners hebben een geheimhoudingsverklaring ondertekend


6. Hoe lang bewaren we je gegevens?

We bewaren je gegevens niet langer dan nodig. Onze richtlijnen:

  • Contactgegevens: tot 2 jaar na het laatste contact

  • Factuurgegevens: 7 jaar (wettelijke bewaartermijn)

  • Nieuwsbriefgegevens: totdat je je uitschrijft

  • Reviews: zolang ze relevant zijn of totdat je vraagt om verwijdering

  • Individuele scan- en assessmentgegevens worden maximaal 24 maanden na afronding van het traject bewaard, tenzij anders overeengekomen met de opdrachtgever.

  • Geanonimiseerde resultaten kunnen langer worden bewaard voor trendanalyse, benchmark en kwaliteitsverbetering.

7. Wat zijn jouw rechten?

Je hebt het recht om:

  • Je gegevens in te zien

  • Je gegevens te laten aanpassen of verwijderen

  • Bezwaar te maken tegen verwerking

  • Je toestemming in te trekken

  • Je gegevens op te vragen of over te laten dragen

  • Een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens

Wil je één van deze rechten gebruiken? Mail dan naar [email protected]. We reageren zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 (werk)dagen.

Je kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens als je vragen of klachten hebt over hoe wij omgaan met jouw gegevens.


8. Cookies

Op onze website gebruiken we cookies voor een goede werking en anonieme statistieken. We gebruiken geen trackingcookies of marketingtools. Meer daarover lees je in onze cookieverklaring.


9. Veranderingen en vragen

Deze privacyverklaring kan veranderen als we nieuwe diensten aanbieden of als de wet verandert. De meest recente versie is altijd te vinden op www.de-changency.nl/privacyverklaring
(Laatste update: oktober 2025) 

Heb je vragen over de privacyverklaring? Mail dan naar [email protected].


10. Contactgegevens

de Changency 
Eigenaar Ilse Polak
KvK: 96610581
E-mail: [email protected]